Trénink březen, závodní kalendář 2017 - první verze

18.04.2017 20:51

A je to! Pět měsíců vytrvalostní přípravy je za mnou a vypadá to, že i když jsem měl v lednu zdravotní potíže, na výkonnosti se to nepodepsalo. Na kole se opět, jako každý rok, začínám cítit dobře. Březen byl příznivý a tak se mě podařilo celkem bez problémů najezdit potřebné penzum meziprahových intenzit v kopcích. Nicméně, čeká mě ještě měsíc ladění formy. Jako první závod plánuji Dukovanské okruhy, které letos mají termín 29. dubna. Sice se už nejezdí jako jednodenní etapák, ale je to pouze jeden závod v naší kategorii na 74km, ale potřebuji zahájit sezónu a jiné možnosti v okolí nemám.

Rád bych ještě začátkem sezóny absolvoval testy u pana doktora Homolky v Brně. Naposled jsem se nechal testovat předloni a tak mě eminentně zajímá, jak jsem na tom letos. Zda se mně daří trénink a mám stále vysokou výkonnost. Termín mám 12. května, tak uvidíme, jak na to po těch dvou letech jsem.

Na Apríla jsme se sešli u mě s týmem a první verze závodního kalendáře je hotová. Plánujeme, pokud vše klapne, zkusit letos zahraniční 24-hodinovku. Konkrétně se jedná o podnik 24 Sunden Rennen Kelheim, který se koná o víkendu 15.-16. července. Rozhodnutí musí padnou do konce dubna, do kdy je třeba zaplatit startovné. Začínám komunikovat s pořadateli a uvidíme, jak se to vyvine. Pokud bych 24-hodinku jel, musel bych vypustit Beskyd Tour, který se jede ve stejném termínu. Po letech jsem opět zařadil Zlaté kolo vysočiny, v podstatě náhradou za definitivně ztraceného Rampušáka. Rád bych jel také pár závodů Moravského poháru, to se ale bude odvíjet od toho, na jakých tratích se bude závodit. V seriálu jsou nové závody na nových tratích, které ještě nejsou vyhlášené. Účast zvážím, až na základě znalosti tratě. Víceméně zatím je jistá jen časovka Tři dvory.

V závěru loňské sezóny jsem přišel o své již letité závodní výplety Mavic Ksyrium SL Premium, především zadní se rozpadl definitivně na prvočinitele. Stála tedy přede mnou otázka pořídit nové závodní výplety. Po dlouhých úvahách jsem zvolil značku TOKEN a typ C28A Al. Jelikož se jedná o velmi lehké výplety s širokým ráfkem (vnější 22mm, vnitřní 17mm), na které se nedají nasadit plášťovky, vracím se po několika letech opět k plášťům. Tyto kola jsou primárně určená na pláště šíře 25. Hodně dlouho jsem váhal před touto změnou, ale když jsem si nastudoval letošní nabídku od TUFO, tak bylo víceméně rozhodnuto. Závodní verze TUFO CONTURA Aero 25 mě zaujala už v katalogu, když jsem ji pak držel v ruce, věděl jsem, že je to ono. Krásný, lehký plášť (215g), na kterém je vidět, že TUFO použilo své nejlepší technologie. Když si uvědomím, že s výrobou plášťů začínali před pár lety, je to neskutečný pokrok. Duše použiji osvědčené MAXXIS Ultralite 700x25c s výměnným ventilkem. Nechci se vzdát možnosti aplikace preventivního tmelu do duše, proto ten šroubovací ventilek.

Co se týče samotných výpletů TOKEN C28A Al, docela mě překvapilo, že tyto poměrně cenově dostupné výplety se otáčejí na keramických ložiscích. Myslím, že je to na lehkosti a plynulosti otáčení kola znát. Samozřejmě jsem zvědav, jaká bude životnost těchto ložisek.

S nákupem nových výpletů se váže poměrně bizarní historie, která se doufám již definitivně završila právě v těchto dnech. Protože se jedná o poměrně drsnou zkušenost, kterou mě uštědřili rukou nerozbornou jak prodejce AXIT. CZ tak dovozce značky TOKEN firma MAXBIKE, hodlám se k tomu vrátit v samostatném článku. Musím však sebrat síly k jeho sepsání, po jeden a půl měsíčním maratonu jsem z toho dost vyčerpaný a momentálně si léčím šrámy na duši. Člověk ani nedokáže vyfantazírovat, do jakých absurdit se posune naprosto banální chyba, kterou věci znalý mechanik vyřeší obratem ruky. Jenže, když to do ruky dostane patmaťák, problém nejen nevyřeší, ještě zadělá na další škody a kolotoč nedorozumění se roztáčí. Podrobnosti slibuji v samostatném článku.

V přiložené tabulce je obvyklá tréninková statistika za posledních pět měsíců.

Zpět