Moravský pohár 2014 - výsledky

26.09.2014 16:34

Po několika nesmělých pokusech v přechozích ročnících, jsem se letos rozhodl, že zkusím objet maximum závodů silniční ligy Moravský pohár a pokusím se o co nejlepší umístění v celkovém hodnocení. Jelikož jsem se chtěl účastnit také jiných podniků (maratony, 24-hodinovky), bylo obtížné si kalendář rozplánovat tak, abych dom něj dostal maximum závodů z poháru. Nakonec se mě podařilo kalendář skloubit tak, že jsem v něm měl třináct podniků z kalendáře Moravského poháru. Vzdal jsem se účasti na Beskyd tour, kde se mě stejně loni nedařilo a po pádu jsem na něj měl špatné vzpomínky. Možná to byla chyba, protože na maratonech se mě letos dařilo skvěle. Ale zpět k Moravského poháru.

V přiložené tabulce je konečné pořadí kategorie C, po odjetí všech letošních závodů. Čtvrté místo pro mě znamená zklamání a nemohu s ním být spokojený. Nicméně, tato brambora má pochopitelně své důvody. Prvním z nich jsou nepochybně moje špatné výsledky z několika závodů. Nepovedla se mě časovka Tři Dvory, ostudně jsem zabloudil v Lanškrouně a v Domašově jsem nestačil ve spurtu skupiny. Nicméně, z jedenácti odjetých závodů jsem se osmkrát umístil na bedně, z toho dvakrát vyhrál a čtyřikrát bral druhé místo. To zase není tak špatná bilance. Tak kde je tedy problém?

Podle mě je jednak v nastaveném systému bodování seriálu a pak také ve svévoli vedení, které si pravidla bodování upravilo bez opory v soutěžním řádu. Jak to myslím, se pokusím pokud možno srozumitelně vysvětlit.

To, že je bodování v seriálu nastaveno spíše ve prospěch těch závodníků, kteří objedou co nejvíce závodů je patrné ze soutěžního a bodovacího řádu. To je v pořádku, takto si to sdružení odhlasovalo. Otázkou zůstává, jaký to má vliv na účast závodníků v seriálu neboli jak nastavení pravidel ovlivní rozhodování závodníků. Klesající zájem závodníků je podle mě důsledkem.

Nicméně pro mě klíčový je bod F.1 Soutěžního řádu - Konečné hodnocení jednotlivců. Myslím, že byl při výpočtu konečného hodnocení porušen. Jak to myslím? V kalendáři závodů poháru je letos šestnáct závodů, z toho však jen na patnácti závodech byla vypsána kategorie jednotlivců. Šestnáctý závod byla časovka družstev, kde byla bodována pouze soutěž družstev. Z toho plyne, že soutěž jednotlivců byla vypsána a odjeta v rámci patnácti závodů. Takže po aplikaci pravidla z bodu F.1 by mělo být hodnocení jednotlivců počítáno z deseti nejlepších výsledků. Jenže jelikož si vedení poháru vykládá pravidla po svém, výpočet byl proveden z dvanácti nejlepších výsledků. Když jsem se na tuto skutečnost pokusil pana prezidenta upozornit, byl jsem odbyt.

Z hlediska nastaveného systému bodování mě asi nejvíce uškodilo zrušení závodu Okolo Uničova, čímž jsem pozbyl možnosti bodovat na dvanácti závodech. O tom, že jsem za svůj výsledek na dlouhé trati Rampušáka nedoslal ani bod, už raději mlčím.

Nebojte, už končím s chmurami a blížím se k pozitivům. Jakkoli byl pro mě přístup vedení soutěže velkým zklamáním, tak účast na samotných závodech mě těšila a v tomto bodě jsem spokojený až nadšený. Všechny závody, kterých jsem měl možnost se zúčastnit, byly velmi dobře organizovány a na všech jsem se potkal nejen s kvalitní konkurencí, ale též se sympatickými a milými lidmi. Účast na závodech pro mě byla především velkou školou, protože některé typy závodů jsem měl možnost si vyzkoušet poprvé.

Osobně velmi oceňuji a vážím si práce všech organizátorů těchto závodů. V dnešní době je někdy velmi problematické pořádat závody na silnici. Jak víme z jiných případů, některé závody už byrokratické hromy a blesky odsoudily k zániku. Proto si dobrovolné a nezištné práce cyklistických nadšenců velmi vážím a ještě jednou jim moc děkuji, že pro nás tyto závody dělají.

Své letošní účasti na závodech Moravského poháru tedy v žádném případě nelituji, ačkoli bylo pro mě dost náročné, napasovat tyto závody do mého nabitého závodního kalendáře. Závěrem ještě jednou děkuji soupeřům a organizátorům za pěkné a kvalitní závody. Doufám, že se příští rok opět setkáme. Ačkoli neplánuji objíždět celý seriál, na některých závodech bych se chtěl ukázat.

Přikládám několik souvisejících odkazů:

Zpět