MAXBIKE CRX8500 - nový karbonový skvost ve stáji!

02.04.2014 18:46

Konečně jsem po letech vyřešil problém druhého závodního kola. V roce 2008 jsem začal jezdit víceméně jen silniční závody a měl jsem k dispozici jen karbonovou silničku Ridley Excalibur, od roku 2011 ji mám osazenou komponenty Campagnolo Athena 11sp. Jenže pak jsem začal objevovat ultramaratony, kde je absence kvalitativně srovnatelného druhého závodního kola citelná. Nicméně moje finanční situace prostě neumožnila tento problém adekvátně řešit, až letos se zadařilo.

Díky podpoře ostravského výrobce kol firmy MAXBIKE jsem si mohl pořídit jejich vlajkový karbonový skvost - rám CRX8500. Jedná se o monokok upletený z UD karbonu u kterého firma MAXBIKE nabízí vytvoření individuálního vzhledu včetně vlastních grafických prvků, čehož jsem pochopitelně rád využil. Samotné přípravy grafiky pro rám a následné realizace se úspěšně zhostil pan Petr Marek ze studia PaintSkillers.com a výsledek je myslím skvělý. Rám mám osazený karbonovými doplňky TOKEN, které dodala také firma MAXBIKE.

Co se týká samotného rámu, tak kromě nízké hmotnosti (v mé velikosti 600mm – rám 1220g + vidlice 390g), mě zaujal design tvarování jednotlivých součástí. Rám postrádá jakékoliv přechodové prvky, jakoby byl vysoustružen z jednoho kusu materiálu, všechny části plynule navazují. Krásně je to vidět na zadních patkách, které skromě vystupují z nepřerušeného oblouku zadních vzpěr. Naopak mohutné středové a hlavové partie dávají tušit maximální tuhost základního rámového trojúhelníku. Celkový dojem z rámu je korunován elegantním zakřivením horní rámové trubky, která plynule přechází do zakřivených tenkých vzpěr zadní stavby.

Vlastní grafické prvky jsem volil opatrně, abych moc nenarušil eleganci rámu. Mám jen vlaječku a podpis na horní rámové trubce a adresu WWW stránek na zadních vzpěrách. Rám je nastříkán v černo-bílé kombinaci lesklým lakem.

Jak bylo již výše naznačeno, doplňky jsou z karbonu značky TOKEN (řídítka, představec, hlavové složení, sedlovka). Nejen že skvěle vypadají, ale zaujalo mě i jejich precizní zpracování. Řídítka mají mírně zploštěnou horní část a vespod krátký tunýlek pro vnitřní vedení bowdenů. V kombinaci s představcem, který je prostě bezchybný, tvoří řídítka jeden pevný celek. Nakonec si nechávám technickou vychytávku v konstrukci zámku sedlovky, kdy je subtilní lůžko pro ližiny sedla volně posazeno přímo na zakulacené zakončení trubky a stejně tak čep, o který se opírají dva upínací šrouby je umístěn přímo v otvoru trubky sedlovky.

Rám jsem osadil skvělou komponentovou sadou Campagnolo Chorus 11s, což je konstrukční šperk sám o sobě. Navíc v černém provedení si padl do noty s černí rámu.

Výsledek nejen, že vypadá skvěle, ale také skvěle jede. V neděli 30. března jsem na něm absolvoval první vyjížďku a musím říct, že během těch tří hodin jsme se skamarádili. Je to raketa, ale nepostrádá potřebnou úroveň pohodlí. Zvlášť při jízdě ze sedla má úžasný odpich. Celkově se kolo chová vyváženě, v zatáčkách a v rychlosti je stabilní, krásně drží stopu. Jsem velmi napnutý, jak se mě na něm bude dařit v závodech.

Pochopitelně, že mě zajímalo, na jakou celkovou hmotnost se kolo dostane. Podle prostého součtu hmotnosti jednotlivých komponent mě vycházela hmotnost asi 7,3 kg. Jaké bylo moje překvapení, když jsem téměř na chlup přesně stejnou váhu zjistil vážením (váženo v kompletní výbavě viz foto – jen bez bidonů :-)). Nemám sice žádnou přesnou váhu, kolo jsem vážil na několikrát pomocí své osobní váhy, takže výsledná chyba může být až +- 100g. Pro orientaci mě to ale stačí. V porovnání s hmotností mého stávajícího kola Ridley Excalibur je MAXBIKE CRX8500 asi o půl kila lehčí, což je skvělý výsledek.

Velmi děkuji firmě MAXBIKE za pomoc a podporu. Také děkuji panu Petru Markovi ze studia PaintSkillers.com za krásný lak. Nakonec velké díky Ivo Prokešovi za pomoc a podporu při shánění komponentové sady.

Teď už je to jen na mě, abych dokázal, že celé naše snažení mělo cenu a že je proměním v pěkné sportovní výsledky. Tak mě prosím, držte palce!

Zpět