Tréning leden + Sigma Lightster

03.02.2014 09:46

Tak a jsem v polovině! Tedy v polovině přípravy na letošní sezónu. Tři měsíce uběhly jako voda a já stále držím objemy v plánovaných mezích. Sice už začínám skřípat zuby, ale držím se. Ono rozložit si dvacet tréninkových hodin do šesti dnů, z nichž čtyři jsou pracovní, není úplně jednoduchá záležitost.  Stačí se zdržet v práci o hoďku nebo má vlak zpoždění a už je problém a nestíhá se. Jenže objemy jsou klíčové a tak to musím ještě měsíc vydržet. Mám jedinou naději, že se mně to v létě vrátí na výkonnosti v závodech. A tak makám, hlava nehlava. Držte mě palce!

V přiložené tabulce je tradičně statistika tréninkových hodin za poslední tři měsíce.

Ještě jedno téma mám dnes připravené. O vánocích jsem pod stromečkem našel nové přední světlo SIGMA LIGHTSTER. Samozřejmě, že jsem je hned musel vyzkoušet. Počasí cyklistice koncem roku přálo, a tak nebyl problém s tréninkem venku potmě. Co se týče samotného svícení, byl jsem mile překvapen. Svítilna vytváří poměrně ostře ohraničený kužel světla před kolem do vzdálenosti cca 30m (takto). Což mně plně vyhovuje a pro jízdu po silnici je to dostačující. Navíc optika světlometu je seřízena tak, že svítí pouze na vozovku šikmo dolů před kolo, podobně jako potkávací světla aut. Důsledkem je nejen neoslňování protijedoucích, což samotné považuji za velké plus, ale také efektivní využití výkonu světla, který se nerozptyluje do nežádoucích směrů. Protijedoucí řidiči už na mě nebudou blikat dálkovými světly, jako když jsem je oslňoval starším sice výkonným světlem, ale neusměrněným optikou do žádaného směru.

Přímo nadšen jsem z výdrže baterií. Svítilna je napájená čtyřmi akumulátory (monočlánek AA). S použitím starších akumulátorů 1900 mAh v plném režimu svícení (zelený) vydržela svítit sedm hodin. Pak se svítilna přepne do červeného režimu a svítivost poměrně rychle klesá, ale svítilna stále svítí až do úplného vybití akumulátorů, kdy led dioda jen slabě žhne. Nedochází tedy k náhlému vypnutí, ale svítivost postupně klesá, což dává jezdci více času řešit výměnu článků. Jejich výměna se provádí uvolněním zadního čela svítilny, přičemž není nutné světlo sundávat z řídítek. Jen je třeba hlídat polaritu článků při vkládání.

Jediný drobný nedostatek tak vidím v tom, že svítilna nemá žádný další režim kromě plného svícení. Myslím však, že vzhledem k obrovské výdrži akumulátorů to nepředstavuje zásadní problém.

Držák na řídítka je masivní s výstelkou z kvalitní gumy. Světlo drží na řídítkách jak přibité. Upínání je samosvorné, takže na uvolnění je třeba využít větší sílu, než na připevnění. Což ale není na závadu. Když je třeba, dá se uvolnit pouze samostatné světlo z držáku, který pak zůstává jako platforma na řídítkách. Poslední vychytávkou je možnost dobíjení článků přímo ve svítilně, pomocí externího 12V adaptéru.

Úplně poslední dobrou známku dávám světlu za zpracování. Navíc vypadá skvěle. Jsem s ním moc spokojený. Díky Ježíšku!

Zpět