Šírer ORIA ML25 - nový krasavec do stáje

09.02.2015 20:11

Není nad to, udělat si čas od času radost a nadělit si sám pěkný dárek. Co si budeme povídat, v takovém případě nelze udělat chybu. Mně se nedávno podobný majstrštyk povedl a tak si dovoluji se s ním touto cestou pochlubit mimo jiné i proto, že se týká cyklistiky.

Objevil jsem jej už v loňském roce na e-shopu pana Štěrby a doslova jsem se do něj zakoukal. Navíc byl za směšnou cenu, když uvážíme o jaký skvost se jedná a považte přesně v mé velikosti. Ano, ano, řeč je o silničním rámu Šírer ORIA ML25, viz přiložené obrázky. Teď už je bezpečně uložen o mně doma a tak se můžu pochlubit připojenou fotogalerií.

Jelikož mě zajímal původ rámu a rámového setu, zapátral jsem na internetu a zde je výsledek: Rámový set ORIA ML25 je výrobkem firmy ORIA z Italské Verony, která sety vyráběla z kvalitních bezešvých trubek vyrobených v továrně Mannesman Steel Works (pravděpodobně závod v Dalmine nedaleko Milána). Údajně ze stejných trubek vyráběl rámové sety i Columbus. Firma ORIA funguje dodnes a zaměřuje se na komponenty z kompozitních materiálů.

Rámové sety firmy ORIA využívali v 80. a 90. letech minulého století pro stavbu závodních rámů firmy jako Bianchi, Coppi, Moser, Pinarello, Guerciotti, Tommasini, Montagner, Olmo, Dancelli, Daccordi, Ciocc aj. Podle přiložené fotografie dobové reklamy závodili na rámech z těchto setů i Čechoslováci a Poláci v roce 1987.

Parametry rámového setu Oria ML25 dle dohledatelných informací jsou:

  • hlavová trubka = 1.0mm
  • horní rámová = 0.7mm
  • dolní rámová = 0.8mm
  • sedlová = 0.7mm
  • přední vidlice = 1.0mm
  • řetězové vzpěry = 0.8mm
  • sedlové vzpěry = 0.8mm

Váha rámového setu = 2078 gramů

Pan Jan Šírer, který rám z tohoto setu zhotovil, si s ním evidentně jak se říká „vyhrál“ a výsledek vypadá naprosto fantasticky. Rám je vyrobený tradičním postupem, tedy pájením do mufen. Veškeré detaily jsou provedené velmi pečlivě a celek korunuje kvalitní lak. Rám je elegantní a velice pohledný. Podle mě se jedná o vrcholnou ukázku staré rámařské školy. Každý detail je dotažený téměř k dokonalosti. Celé je to korunováno nádherným lakem s vlastnoručním podpisem tvůrce pana Jana Šírera. Když jsem rám vybalil z krabice a vymotal z obalů, byl jsem naprosto unešený. V reálu vypadá ještě lépe než na fotkách.

Teď mě čeká období shánění komponent a postupného skládání mé nové tréninkové jedničky. Zatím mám připravené pouze výplety – náboje Campagnolo Veloce/Mirage, ráfky Remerx Stormy, výplet klasika nerez dráty 2mm, přední 32d., zadní 36d. Pro komponentové osazení si představuji nějakou starší Campagnolo 10-ti rychlostní sadu ve stříbrném provedení. Budu muset zapátrat, zda se ještě dají sehnat. Zatím nemám kam spěchat. Pokud to půjde, rád bych na novém kole vyjel do sezóny 2016. Nicméně už teď jsem žádostiv jeho jízdních vlastností, které budou jistě vynikající.

Zpět